Iranian Agriculture News Agency

افتتاح سردخانه بالای صفر درجه در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از افتتاح یک واحد سردخانه 3 هزارو 400 تنی بالای صفر به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در روستای سید حسین از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

افتتاح سردخانه بالای صفر درجه در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی گفت: سردخانه مذکور در زمینی به مساحت 4500 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 337 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

به گفته وی؛ اشتغال زایی 60 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، حذف واسطه ها، ایجاد ارزش افزوده بالا، کاهش ضایعات محصولات، ایجاد بستر صادرات محصولات کشاورزی، کاهش بهای تمام شده و ارائه محصولات با کیفیت بالا از مهمترین مزایای این طرح می باشد.

رشیدی اظهار کرد: سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی، ۲۸۵ هزار تن محصولات باغی و افزون بر 96 هزار تن محصولات دامی در شهرستان کازرون تولید می‌شود و ایجاد سردخانه به منظور تکمیل زنجیره تولید و کمک به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به رتبه برتر این شهرستان از نظر تعداد سردخانه دراستان فارس، بیان کرد: به دنبال ایجاد و توسعه زنجیره های تکمیل و ارزش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان هستیم و سرمایه گذاران در این زمینه را حمایت خواهیم کرد.

محمد علی بخرد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی فارس، محمود باصری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی فارس و سایر مسئولین شهرستانی در مراسم افتتاح طرح مذکور حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید