Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

افتتاح 198 طرح کشاورزی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح 198 طرح کشاورزی همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

افتتاح 198 طرح کشاورزی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور امروز سه شنبه یکم شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک آغاز هفته دولت، گفت: پروژه های مذکور مشتمل بر طرح های عمرانی و اشتغالزا است که با اعتباری قریب به 373 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گفته وی؛ در این هفته 151 پروژه عمرانی در قالب طرح‌های زیرساختی و بنیادی با هدف حمایت از منابع پایه و تولید گشایش می یابد.

او با بیان اینکه حدود ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی هزینه شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می شود با اجرای این طرح ها حدود 42 هزار و 500 نفر اشتغال پایدار داشته باشیم و بالغ بر 12 هزار و 850  خانوار از این طرح ها منتفع شدند.

دهقان پور با اشاره به اینکه 47 طرح اشتغالزا در این هفته افتتاح می شود، اظهار کرد: حدود ۲۵۹ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه اختصاص داده شده است و ۲۶۷ نفر اشتغال مولد خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ از گشایش چهار مگاپروژه در این هفته نیز سخن گفت و افزود: بهره برداری از آبیاری تحت فشار در سطح 942 هکتار و با تخصیص بیش از ۲۹ میلیارد تومان یارانه دولتی یکی از این پروژه ها است.  

به گفته وی؛ بهره برداری از 13 طرح بزرگ گلخانه‌ای در مجتمع فجر ایزدخواست شهرستان زرین دشت با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان، احداث سردخانه 3400 تنی با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان و احداث گلخانه هیدروپونیک تولیدگل شاخه بریده در شهرستان شیراز در سطح یک هکتار با اعتباری حدود ۱۹ میلیارد تومان از دیگر پروژه های بزرگ هستند.

دهقان پور اظهار کرد: در حوزه دام به دنبال این هستیم که اولین مرکز خدمات بهبود مدیریت گله های گاو شیری یا همان طرح DHI   را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان فارس رتبه دوم در تولید محصولات غذایی و تامین امنیت غذایی دارد، اظهار کرد: امنیت غذایی می‌تواند بر امنیت ملی اثرگذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به تغییرات اقلیمی از جمله سیل اخیر، سرمازدگی بهاره نیز گریزی زد و گفت: در طی دو سال گذشته به خصوص سال زراعی 1401- 1400 شدیدترین خشکسالی را داشتیم اما بهره برداران بخش کشاورزی تلاش کردند تولیدات را به لحاظ کمی وکیفی مورد قبول جامعه تولید و روانه بازار کنند که جای تقدیر دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید