Iranian Agriculture News Agency

در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین؛

آغاز همکاری شرکت های دانش بنیان با جهاد کشاورزی شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز همکاری های این مدیریت با پارک علم و فن آوری استان فارس خبر داد و گفت: با هدف تحقق شعار سال با جلب همکاری شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی، تزریق دانش در این بخش را دنبال می کنیم.

آغاز همکاری شرکت های دانش بنیان با جهاد کشاورزی شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح اله سیروسی تصریح کرد: در بازدید کارشناسان مسؤل جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس و نشست تخصصی با مسؤلین و کارشناسان پارک علم و فن آوری نیازهای بخش کشاورزی این شهرستان بیان شد.

او افزود: در نشست تخصصی مقرر شد که ما نیازهای فناورانه را مکتوب به مرکز علم و فناوری استان فارس ارائه دهیم و با معرفی یک کارشناس رابط یافته‌های علمی و تحقیقاتی این شرکت‌ها را احصا  و به کشاورزان عزیز ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: در راستای همکاری دو طرفه ما نیز با معرفی کشاورزان پیشرو به شرکت‌های فناوری، رشدیافته و دانش بنیان امکان استفاده از دستاوردهای شرکت های مذکور را مهیا می کنیم.

سیروسی تاکید کرد: امید است بتوانیم با این همکاری های  دو طرفه‌ نفوذ  دانش  روز و فناوری‌های جدید را در بخش کشاورزی تسریع کنیم و با کاهش هزینه های تولید و ارتقای سطح کیفیت محصولات هم به بهبود معیشت کشاورز کمکی کرده باشیم و هم سلامت و امنیت غذایی مردم ارتقا دهیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به توضیحات مسئولان پیرامون توانمندی‌های شرکت های پارک علم و فناوری این شرکت ها قطعا خواهند توانست نیازهای بخش کشاورزی شهرستان را پاسخگو باشند و در بالا بردن دانش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

به گفته وی؛ از جمله شرکت های دانش بنیان مستقر در  مرکز رشد کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی چند شرکت با اهداف کشت بافت، هوشمندسازی گلخانه‌ها و تهیه و تولید خوراک دام هستند که فعالیت‌های بسیار خوبی دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید