Iranian Agriculture News Agency

برداشت هندوانه از مزارع اقلید ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت هندوانه از بالغ بر 1200 هکتار از مزارع این شهرستان از اوایل مرداد ماه آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد.

برداشت هندوانه از مزارع اقلید ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت بیش از 72 هزار تن هندوانه از مزارع شهرستان اقلید تولید و روانه بازار شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت هندوانه در شهرستان اقلید به صورت زیر پلاستیک انجام می شود، تاکید کرد: حفاظت از خاک موضوع بسیار مهمی است از این رو کشاورزان در پایان برداشت می بایست نسبت به جمع آوری بقایای پلاستیکی از مزارع خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره رشدی هندوانه در شهرستان اقلید کوتاه است، ابراز کرد: تمامی مزارع هندوانه این شهرستان به صورت سیستم های تحت فشار آبیاری می شود که این موارد زمینه مدیریت بهینه مصرف آب در این مزارع را فراهم آورده است.

او شرایط خوب آب و هوایی شهرستان اقلید، وجود روز‌های نسبتا گرم و شب‌های خنک و بالا بودن ارتفاع از سطح دریا را از ویژگی هایی دانست که باعث شده است  محصول هندوانه شهرستان اقلید از کیفیت بالایی برخودار باشد که علاوه بر تامین نیاز بازار داخل به کشور‌های همسایه نیز صادر شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید