Iranian Agriculture News Agency

خسارت بیش از 112 میلیارد تومانی به کشاورزی فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از برآورد 112میلیارد و 84 میلیون تومانی خسارت به زیر بخش های کشاورزی این شهرستان از بارندگی سیل آسای اخیر خبر داد.

خسارت بیش از 112 میلیارد تومانی به کشاورزی فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در شهرستان فسا  از ششم تا نهم مرداد ماه از پدیده‌های جوی متحمل خسارت شده است، گفت: زیر بخش امور فنی و زیربنایی با 50 میلیارد تومان بیشترین میزان خسارت را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه باغ‌های شهرستان فسا در سطح 1094هکتار دچار خسارت سیل شده اند، اظهار کرد: زیر بخش باغبانی با 29 میلیارد و75 میلیون تومان خسارت در جایگاه دوم زیر بخش‌های آسیب دیده قرار دارد.

به گفته وی؛ زیربخش زراعی در سطح 1272 هکتار 28میلیارد و 11 میلیون تومان خسارت دیده است.

انصاری با اشاره به اینکه زیر بخش دام، طیور و زنبور عسل نیز از خسارت سیل و طوفان در امان نبوده است، افزود: به دنبال این تغییرات جوی خسارت وارده به زیربخش دام 4میلیارد و 98 میلیون تومان ارزیابی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا بر ضرورت خرید پوشش‌های بیمه‌ای محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در زمان وقوع حوادث قهری تحت پوشش خود حمایت‌های لازم را در قالب قرار داد انجام می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید