Iranian Agriculture News Agency

یک محقق خبر داد:

دریافت جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب توسط یک استان فارسی

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: در جشنواره کمیته بین المللی آبیاری و زهکشی watsave 2022 ، نادر زارعی از کشاورزان پیشرو شهرستان نی ریز، جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی را دریافت کرد.

 دریافت جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب توسط یک استان فارسی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، امیر اسلامی تصریح کرد: این کشاورز پیشرو، برای اجرای طرح «پیاده‌سازی الگوی کشت سازگار با اقلیم خشک و نیمه خشک ایران در راستای افزایش بهره‌وری اقتصادی آب در منطقه مورد مطالعه آبادی بالاشهر، شهر مشکان، شهرستان نی ریز استان فارس» این جایزه را نصیب خود کرد.

این محقق با بیان اینکه این جشنواره توسط کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی با هدف انتخاب برترین ها در چهار محور برگزار می شود، اظهار کرد: در سال جاری نمایندگانی از ایران موفق به دریافت دو جایزه از چهار جایزه بین‌المللی شدند.

به گفته وی؛ انتخاب برترین طرح‌ها یا اقدامات اجرایی و مدیریتی در زمینه کاهش برداشت آب برای مصارف کشاورزی در چهار محور «فناوری»، «مدیریت»، «ایده‌های کارشناسان جوان» و «کشاورزان پیشرو» برگزار می شود که "نادر زارعی" در محور "کشاورزان پیشرو" برتر بین المللی شد.

او اظهار کرد: نادر زارعی کشاورز برتر بین المللی در طول 10 سال با تغییر الگوی کشت از محصولات زراعی به ویژه گندم به باغ انجیر باعث افزایش بهره‌وری اقتصادی شد به طوری که  با کشت درختان انجیر از یک متر مکعب آب 24 برابر سود بیشتری نسبت به کشت گندم حاصل شده است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس می گوید: به برندگان طرح‌های پیشنهادی از کشورهای عضو، مبلغ 2 هزار دلار آمریکا و تندیس ویژه اهدا می‌ شود.

این محقق با بیان اینکه برای دومین بار کشاورزی از استان فارس موفق به دریافت جایزه جشنواره کمیته بین المللی آبیاری و زهکشی شده است، اظهار کرد: پیش از این نیز در سال گذشته کشاورزی از شهرستان داراب، موفق به دریافت جایزه در جشنواره کمیته بین المللی آبیاری و زهکشی watsave 2021 شد.

سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن عرض تبریک به آقای نادر زارعی کشاورز پیشرو نی ریزی برنده این مسابقه بین‌المللی برای وی آرزوی موفقیت روز افزون دارد.

انجیر1

انجیر 2

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید