Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی کاهش 70 درصدی انجیر نی‌ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از شروع برداشت انجیر از باغ های دیم این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با کاهش 70 درصدی محصول این باغ ها 1500 تن انجیر برداشت شود.

پیش بینی کاهش 70 درصدی انجیر نی‌ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری با اشاره به اینکه خشکسالی و بارندگی های سیل آسای اخیر از عوامل کاهش عملکرد تولیدی باغ های انجیر شهرستان نی ریز است، تصریح کرد: طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات دمایی، وزش بادهای شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبورهای گرده افشان نیز از دیگر دلایل این کاهش تولید است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان نی‌ریز یکی از قطب های تولید کننده انجیر استان فارس است، اظهار کرد: قریب به 5 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به انجیر اختصاص دارد که از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است.

او با اشاره به اینکه محصول انجیر شهرستان نی ریز به دو صورت تازه خوری و خشک به بازار عرضه می شود، افزود: کشورهای هند، روسیه، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس از مشتریان این محصول هستند.

وی ابراز کرد: نبود سرمایه‌گذار مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش، باعث‌شده است که این محصول  توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته‌بندی مناسب از منطقه خارج شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید