Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

به زودی تسهیلاتی به باغداران اعطا می شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی دولت محترم مصوبه بسیار خوبی را برای جبران و کمک سرمازدگی باغ ها داشت در واقع تصمیم خوبی گرفته شده و به زودی تسهیلاتی را به باغداران اعطا خواهیم کرد.

به زودی تسهیلاتی به باغداران اعطا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی برومندی در حاشیه سفر به شهرستان کوار تصریح کرد: کمک خواهیم کرد تا با اعطای تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری اصلاح و احیای باغات در شهرستان کوار رقم بخورد. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اصلاح و احیای باغات در واقع از مهمترین برنامه های ما در بخش باغبانی است که متناسب با ظرفیت شهرستان اجرا می شود، اظهار کرد: طرح داربستی کردن یا طرح فراز انگور می‌تواند عملکرد تولید را در واحد سطح به بیش از دو برابر افزایش بدهد.

برومندی با بیان اینکه توسعه کشت در محیط های کنترل شده و گلخانه از دیگر سیاست هایی است که در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود، ابراز کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که ما در مسئله آب در این استان داریم بعد از این بازدیدی که انجام می شود در جلسه جمع‌بندی تصمیمات خوبی را برای باغبانی این شهرستان اتخاذ خواهیم کرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در شهرستان کوار بیش از 7 هزار هکتار تاکستان وجود دارد که متاسفانه در ابتدای سال جاری با سرمازدگی بسیار شدیدی مواجه شد که در عملکرد تاثیر معنی‌دار زیادی داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید