Iranian Agriculture News Agency

برومندی خبر داد:

بازسازی و اصلاح باغ های کشور با اعتبارات مصوب

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای بازسازی و اصلاح باغات از محل اعتبارات سرمازدگی و خشکسالی که در دولت محترم تصویب شده و هم با توجه به لایحه ای که به دولت محترم تقدیم کردیم برای جبران خسارت سیل اخیر در بخش کشاورزی، استفاده خواهیم کرد.

بازسازی و اصلاح باغ های کشور با اعتبارات مصوب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی برومندی در حاشیه سفر به شهرستان های شمالی استان و بازدید از خسارت های سیل اخیر تصریح کرد: بخش کشاورزی کشور بیش از 20 هزار میلیارد تومان از سیل خسارت دیده است امیدواریم با تامین منابع مالی مورد نیاز در بازسازی و اصلاح باغ ها کمک کنیم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان بوانات دارای بیش از ده هزار هکتار باغ است و یکی از قطب های تولید گردو و انگور به شمار می آید، اظهار کرد: متاسفانه امسال باغ های این شهرستان با دو مشکل اساسی مواجه شده است.

به گفته وی؛ در ابتدای سال یک سرمازدگی بسیار شدید در شهرستان بوانات داشتیم که بسیاری از باغات گردو، انگور و سایر میوه ها دچار سرمازدگی شدند؛ مسئله دوم سیل اخیر هست که مشکلات زیادی را به وجود آورده با توجه به منابع آبی این باغات که اغلب قنوات است که آسیب دیده اند.

او تشریح کرد: تقریباً یک چهارم قنوات استان فارس در شهرستان بوانات است و بسیاری از قنوات از 100 درصد تا ۴۰ درصد متاسفانه آسیب دیده اند؛ مسئله آب در اینجا یک مسئله فوق العاده ویژه است.

این سفر به دعوت رحیم زارع نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی و به همراهی محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روز جمعه چهاردهم مرداد ماه انجام شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید