Iranian Agriculture News Agency

خرید 21 هزار تن گندم در بیضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با پایان برداشت گندم از مزارع این شهرستان بیش از 21 هزار تن محصول از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

خرید 21 هزار تن گندم در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی با بیان اینکه میزان گندم خریداری شده قریب به 91 درصد تولید مزارع گندم آبی شهرستان بیضا است، تصریح کرد: گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان توسط مراکز خرید تعاونی روستایی، کارخانه آرد، شرکت غله و شرکت های بذری خریداری شد.

به گفته وی؛ تا کنون بالغ بر 92 درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار توسط بانک کشاورزی پرداخت شده و باقیمانده این وجوه بعد از رفع نقص مدارک تحویلی زارعین برای پرداخت در روزهای آتی به بانک ارسال می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه 7500 هکتار از مزارع گندم شهرستان بیضا به کشت آبی اختصاص داشته است، ابراز کرد: کار برداشت گندم به وسیله ۵۴ دستگاه کمباین از هجدهم خردادماه آغاز شد و در اواخر تیرماه به پایان رسید.

او به نقش توصیه های فنی و کارشناسی در بهبود عملکرد مزارع گندم نیز اشاره کرد و یادآور شد: سرمازدگی بهاره به بخش قابل توجه ای از مزارع شهرستان بیضا خسارت وارد کرد به نحوی که 15 هزار هکتار از اراضی گندم و جو از چرخه تولید محصول خارج شد.

مویدی به برداشت 8320 تن جو از سطح 3200 هکتار از مزارع کشت آبی شهرستان بیضا نیز اشاره کرد و افزود: این محصول به صورت توافقی توسط کشاورزان برای مصارف دامی به فروش می رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید