Iranian Agriculture News Agency

ایمنی غذا از مولفه های اصلی امنیت غذایی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه ایمنی غذا به عنوان یکی از مولفه های اصلی امنیت غذایی است، گفت: در بحث امنیت غذایی علاوه بر تولید فراوان و دسترسی آسان، به بُعد کیفیت و سلامت محصول نیز تاکید شده است.

ایمنی غذا از مولفه های اصلی امنیت غذایی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در همایش روزجهانی ایمنی غذایی اظهار کرد: استان زرخیر فارس به همت تولیدکنندگان پرتلاش و توانمند با تولید حدود 11درصد از محصولات کشاورزی رتبه دوم در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

به گفته وی؛ پدیده تغییر اقلیم به عنوان یک عامل بازدارنده در تولید است اما تلاش می شود تاب آوری بخش کشاورزی در حوزه تولیدات مواد غذایی و تنوع بخشی به محصولات حفظ شود.

دهقان پور؛ با اشاره به اینکه در استان فارس محصولات ارگانیک از جمله انجیر و زعفران تولید می شود و کشاورزان تولید محصولات استاندارد را دنبال می کنند، تصریح کرد: اکثر این افراد دوره کارنس سموم شیمیایی را رعایت می کنند و غالب محصولات تولیدی این استان سالم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در این استان تولید محصولات با کیفیت مناسب، به صورت جدی دنبال می شود، ابراز کرد: شیر یکی از محصولات این استان است که با کمترین بار میکروبی تولید می شود و حتی استان های همجوار نیز خواهان شیر تولیدی استان فارس هستند.

او اضافه کرد: کیفیت دام تولیدی به خصوص دام سبک به شکلی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی خرید دام سبک این استان هستند.

وی افزود: اکثر محصولات باغی استان فارس بازارپسندی بالایی دارد و بازارهای هدف صادراتی را به خوبی جلب کرده ایم.

فارس دارای رتبه دوم جذب مواد خام محصولات کشاورزی

دهقان پور؛ به رتبه دوم استان فارس در جذب موادخام محصولات کشاورزی و تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز گریزی زد و گفت: 916 واحد تولیدی با جذب بیش از پنج میلیون تن ماده خام در این استان فعالیت می کند.

به گفته وی؛ استان فارس در این حوزه دارای وضعیت مطلوبی است و اشتغال زایی مستقیم 12 هزار نفری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فارس رتبه اول تولید محصولات باغبانی، رتبه دوم تولید محصولات زراعی و رتبه چهارم تولید محصولات پروتئینی دارد، افزود: پتانسیل های خوبی در این استان برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد و یکی از سیاست‌های اصلی وزارت کشاورزی اعطای تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید