Iranian Agriculture News Agency

نیروهای نخبه در امور اراضی به کار گرفته شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اینکه زمین و رفع تداخلات از موضوعات مهم است، گفت: مجموعه امور اراضی باید نیروهای نخبه و متخصص را داشته باشد.

نیروهای نخبه در امور اراضی به کار گرفته شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالعلی کریمی در نشست بررسی رفع تداخلات استان فارس که با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور برگزار شد، با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی از مهم‌ترین و اساسی ترین وظایف سازمان امور اراضی و وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی به سند دار کردن اراضی کشاورزی توجه بسیار زیادی دارد و در همین راستا قرارگاه سند دار کردن اراضی کشاورزی تشکیل شد.

به گفته وی؛ استان فارس با 37 شهرستان بزرگترین استان در تقسیمات کشوری است و بر اساس آماری رسمی این استان بالغ بر یک میلیون و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد.

کریمی ابراز کرد: وظایف بسیار متعددی بر عهده‌ سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ها قرار داده شده است که هر جا غافل شوند مشکلی پیش می آید.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی که یکی از مهمترین وظایف سازمان‌های جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس زحمات زیادی در خصوص مسائل مربوط به تنظیم بازار در این چند مدت گذشته متقبل شدند که قابل مشاهده و ارزیابی بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: موضوع زمین، امور اراضی و به خصوص رفع تداخلات یکی از مهمترین موضوعات است و با کمی غفلت تمام دستگاه ها و افراد ذی مدخل زیر سوال می روند.

وی افزود: بحث آموزش و برنامه‌ی کارگاه‌های آموزشی برای کارگروه‌های شهرستانی باید در دستور کار قرار گیرد و از سازمان امور اراضی کشور هم خواهش دارم در آموزش برای استان وسیعی چون فارس کمک کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تاکید کرد: از مشاورین و پیمانکاران مسلط به کار و متخصص در حوزه امور اراضی استفاده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید