Iranian Agriculture News Agency

اولین نمایشگاه پخت غذا با کینوا در بیضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با هدف فرهنگ سازی مصرف کینوا "خاویار گیاهی" برای نخستین بار در کشور نمایشگاه پخت تخصصی انواع غذا با کینوا در بیضا برگزار شد.

اولین نمایشگاه پخت غذا با کینوا در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی تصریح کرد: این نمایشگاه یکروزه با همکاری شرکت لیزر برش و جهاد کشاورزی برگزار و بالغ بر 20 نوع غذای کینوا شامل نان، حلوا، پیتزا، کباب، سالاد فصل، ماکارونی، سالاد الویه، برگر، کتلت، انواع دسر، آبدوغ خیار، کشمش پلو، املت، عدسی، پنیر و انواع سوپ به نمایش گذاشته شد.

به گفته وی؛ در این نمایشگاه آموزش کشت کینوا و مراحل ساپونین زدایی این دانه غذایی، به طور رایگان به علاقه مندان، اعضای صندوق های خرد اعتبارات زنان روستایی و بهره برداران متقاضی کشت این گیاه عرضه شد.

مویدی با بیان اینکه توسعه کشت و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی انواع فرآورده های غذایی این دانه خوراکی می تواند سهم بالایی در اشتغالزایی و ارزآوری کشور داشته باشد، افزود: متوسط عملکرد کینوا در هر هکتار از مزرعه 1500 کیلوگرم است.

او با اشاره به اینکه کشت کینوا در شهرستان بیضا از سال گذشته در سطح 3 هزار مترمربع شروع شد و پیش بینی می شود در سال جاری به بیش از 15 هکتار برسد، اضافه کرد: کینوا  گیاهی کم آب بر، نسبت به شوره زارها مقاوم و دوره رشدی کوتاه حدود سه ماه دارد که سازمان خواروبار جهانی فائو پیش بینی می کند در آینده نه چندان دور در مناطق کم آب جایگزین برنج شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید