Iranian Agriculture News Agency

برداشت از 6 هزار هکتار تاکستان کوار آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از آغاز برداشت انگور از سطح 6700 هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد.

برداشت از 6 هزار هکتار تاکستان کوار آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالرسول جوکار گفت: از آنجایی که تاکستان های شهرستان کوار ارقام زودرس، میان رس و دیررس را در بر دارد کار برداشت انگور از اواخر خرداد ماه آغاز و تا نیمه آبان ماه آتی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان کوار سالانه حدود 160 هزار تن انگور تولید می شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری به دلیل خسارات ناشی از سرمازدگی تولید این محصول به حدود یک سوم کاهش یابد.

وی ضمن اشاره به اینکه ارقام یاقوتی، عسکری، رطبی و ریش بابا از عمده ارقام انگور شهرستان کوار است که 60 درصد آن به رقم ریش بابا اختصاص دارد، افزود: انگور محصول اصلی این شهرستان بوده و بیش از 2500خانوار به صورت مستقیم در حوزه تولید انگور مشغول اند.

به گفته جوکار؛ 80 درصد محصول انگور شهرستان کوار به صورت تازه خوری و 20 درصد آن فرآوری شده و به مویز، سرکه و شیره انگور تبدیل می شود.

او با بیان اینکه انگور تولیدی شهرستان کوار به سراسر کشور و برخی از کشور های حوزه خلیج فارس نیز عرضه می شود، اضافه کرد: اجرای طرح های صنایع تبدیلی و نگهداری و تجاری سازی و اصلاح ارقام انگور در باغ ها این شهرستان در راستای تولید پایدار و ایجاد ارزش افزوده دنبال می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید