Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی فارس:

هیچ واحد دامپروری در فارس تعطیل نشده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به پایش مستمر واحد های دامپروری این استان گفت: از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه ها تا کنون هیچ واحد دامپروری در این استان تعطیل نشده است.

هیچ واحد دامپروری در فارس تعطیل نشده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالمجید رنجبر با اشاره به انتشار یک گزارش در خبرگزاری با عنوان "تعطیلی بسیاری از دامداری های استان فارس در ماه های گذشته" تصریح کرد: بیش از 90 درصد دام های این استان شناسنامه دار و در سامانه هویت گذاری ثبت شده شده اند که با رصد های فنی در بازه زمانی مذکور فعالیت های تولیدی در این دامداری ها به طور مستمر ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعد از مردمی سازی یارانه ها 9584 تن نهاده دامی با ارز ترجیحی مربوط به طلب قبل دامداران و 28 هزار و 742 تن نهاده با ارز نیمایی از طریق سامانه بازارگاه و اتحادیه های دامداران بارگذاری و بین دامداران توزیع شده است، افزود: این نهاده ها شامل ذرت، کنجاله سویا و جو بوده است.

او با بیان اینکه افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی و خشکسالی های اخیر می توانست موجب قاچاق نهاده به کشور های همسایه شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از فساد و رانت احتمالی ناشی از تخصیص ارز ترجیحی، نهاده ها با ارز نیمایی تامین می شود که لزوم افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در واحد های تولید امری ضروری می نماید.

وی با اذعان به اینکه افزایش قیمت نهاده ها افزایش قیمت محصولات دامی را به دنبال دارد، ابراز کرد: برای جلوگیری از کاهش مصرف فراورده های دامی و کاهش هزینه های تولید برخی پیشنهادات مانند  استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای مصرف فرآورده های دامی دنبال می شود.

به گفته وی؛ استفاده از توان داخلی و همچنین ضایعات بخش کشاورزی برای تأمین بخشی از نیازهای تغذیه ای دام، حرکت جهادی در سطح کشور برای کاشت گیاهان کم آب بر و اعطای تسهیلات ارزان قیمت سرمایه در گردش به دامداران بخشی دیگر از راهکار های مد نظر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها ضروری بوده و افرادی که منافع رانت خواری آنها با ارز ترجیحی به خطر افتاده است در برابر اجرای طرح مقاومت می کنند، افزود: قیمت محصولات دامی تابع عرضه و تقاضا خواهد بود و بهره  برداران در راستای تولید اقتصاد محور اقدام می نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید