Iranian Agriculture News Agency

کشت بیش از 15 هزار هکتار لوبیا در شهرستان اقلید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با آغاز کشت لوبیا از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از 15 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت لوبیا اختصاص یافته و پیش بینی می شود تا پایان کشت حدود ۱6 هزار هکتار از مزارع شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد.

کشت بیش از 15 هزار هکتار لوبیا در شهرستان اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار با بیان اینکه شهرستان اقلید قطب تولید لوبیا در استان فارس است، تصریح کرد: بیش از 70درصد از لوبیای استان فارس در این شهرستان تولید می شود.

وی تصریح کرد: ارقام بذور مصرفی برای کشت، شامل ارقام مختلف چیتی و قرمز بوده که با حضور مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های مختلف تولیدکننده بذر، رقم‌های جدیدی، چون چیتی صالح، غفار، کوشا و صدری، لوبیای قرمز دادفر و لوبیا سفید درسا نیز در سال‌های اخیر کشت و به سبد بذری کشاورزان شهرستان افزوده شد.

طرفدار به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشاورزی قراردادی اشاره کرد و افزود: با ورود شرکت های تولید بذر در این عرصه و فعالیت این شرکت ها علاوه بر خرید محصول با قیمت مناسب، زمینه تولید بذر مرغوب و مناسب منطقه فراهم شده است.

طرفدار؛ وجود شرایط جوی مناسب، خاصیت انبارداری محصول، استفاده از سیستم های مناسب مدیریت آب در مزرعه و استفاده از سامانه های نوین آبیاری، استفاده از شیوه های مبارزه بیولوژیک در شهرستان، وجود ایستگاه تحقیقات کشاورزی و کشاورزان پیشرو در منطقه را از جمله دلایل موفقیت کشت لوبیا در شهرستان دانست.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه لوبیا در این شهرستان شهریورماه برداشت می شود، ابراز امیدواری کرد: با تولید ۴۲ هزار تن محصول بخش زیادی از نیاز بازار استان فارس و استان های همجوار تامین شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید