Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم در کوار آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از آغاز برداشت محصول گندم از 4300 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

برداشت گندم در کوار آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالرسول جوکار با بیان اینکه عملیات برداشت از اواخرخرداد ماه آغاز شده است و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می شود بیش از ده هزارتن گندم در این شهرستان تولید شود.

به گفته وی؛ با توجه به خسارت ناشی از سرمازدگی و شرایط خشکسالی و حذف بخشی ازمزارع در سال زراعی جاری مزارع شهرستان با کاهش عملکرد و تولید مواجه هستند.

جوکار با بیان اینکه برداشت توسط 65 دستگاه کمباین انجام می شود، اظهار کرد: هماهنگی لازم به منظور تاًمین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی، نظارت بر روند خرید و برداشت محصول صورت گرفته است.

او افزود: چهار مرکز خرید گندم به صورت خرید تضمینی با قیمت مصوب گندم برداشت شده را از کشاوزران خریداری می‌کند.

جوکار با تاکید بر اینکه آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، و علاوه برمشکلات زیست محیطی با فرد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، ادامه داد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان کوار مقدار قابل توجهی کاه تولید می شود که می تواند در واحدهای دامی شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با بیان اینکه کشاورزان باید محصول تولیدی گندم خودرا صرفاً به مراکز خرید مجاز تحویل نمایند، تاکید کرد: با هرگونه خرید خارج از شبکه توسط دلالان برخورد قانونی می شود و ذخیره محصول گندم در دامداری ها و انبارها از مصادیق احتکار است و پیگیرد قانونی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید