Iranian Agriculture News Agency

بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان راه نجات بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با تاکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان راه نجات و توسعه همه جانبه در بخش کشاورزی است، گفت: در حوزه کشاورزی باید زیرساخت را احیا کنیم، صنایع تبدیلی و تکمیلی و نظارت بر قیمت گذاری داشته باشیم و در کنار آن صادرات و ارزآوری ایجاد شود که بتوانیم به یک نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم.

بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان راه نجات بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد عسکری در نشست جامعه روحانیت که به میزبانی جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد، تصرح کرد: کشاورزی یکی از مباحث جدی جوامع بشری و محور توسعه امنیت غذایی می باشد که به امنیت ملی گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از جمله ظرفیت‌های کشور در حوزه توسعه درون زا است که می تواند به رشد اقتصادی کمک کند، ابراز کرد: با کمترین سرمایه گذاری بیش از سه برابر صنعت بازدهی دارد.

به گفته عسکری؛ بخش کشاورزی با بیش از چهار میلیون بهره بردار بزرگترین بخش خصوصی اقتصاد کشور است و حدود ۲۵ درصد به اقتصاد ملی کمک می کند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی چالش‌های جدی پیش رو دارد، اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت در این بخش باید هر چه سریعتر عملیاتی و اجرایی شود.

او اضافه کرد: مدنظر است در استان فارس محصولات باکیفیت و ارگانیک کشاورزی و با نظارت درجه بندی، بسته بندی و در قالب یک فضای پایلوت حمل و نقل هوایی صادر شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست  از آماده شدن طرح امنیت غذایی در قالب ۱۵ بند در این کمیسیون نیز سخن گفت و افزود: به زودی این طرح در کشور عملیاتی می‌شود.

عسکری با بیان اینکه در طرح امنیت غذایی گیرها، دست‌اندازها و بروکراسی‌های اداری احصا شده تا هیچ بهانه‌ای برای تولید نباشد، افزود: قانون دیگری که در کمیسیون کشاورزی پیگیری شده بحث شورای قیمت‌گذاری است چرا که در گذشته عده‌ای بدون اشرافیت در شورای اقتصاد روی محصولات کشاورزی قیمت می‌گذاشتند و در قانون جدید این شورا متشکل از 6 نفر از خبرگان بخش کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید