Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در فارس؛

خرید دانه روغنی کاملینا در فارس

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید 150 تن کاملینا در این استان خبر داد و گفت: برای اولین بار شرکت دانه های روغنی در فارس به خرید این دانه روغنی اقدام کرد.

خرید دانه روغنی کاملینا در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی صادقی تصریح کرد: شرکت دانه های روغنی به ازای هر کیلوگرم کاملینا 253 هزار ریال و یک هزار ریال کرایه از مزرعه تا مرکز خرید به کشاورزان پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری استان فارس با سطحی بالغ بر 980 هکتار بیشترین سطح زیر کشت کاملینا در کشور داشت، ابراز کرد: کاملینا در سطح 14 هکتار آبی  و 976 هکتار دیم کاشته شد و 50 درصد از مزارع در اثر خشکسالی و سرمازدگی بهاره از حیز انتفاع خارج شد.

او با اشاره به اینکه برداشت کاملینا توسط هد مخصوص دانه های ریز و با کمباین انجام شد، اظهار کرد: برداشت کاملینا در بیست و دوم خردادماه پایان یافت.

به گفته صادقی؛ کاملینا در سال جاری در نیمی از شهرستان های استان فارس کاشته شد و شهرستان های مرودشت، خفر و فیروزآباد بیشترین سطح زیرکشت را داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: گیاه کاملینا، برای اولین بار به صورت ترویجی -تحقیقی در سطح یک هکتار در سال 1395 در شهرستان خرامه کاشته شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید