Iranian Agriculture News Agency

قنات نهلویه در خنج مرمت و آماده بهره برداری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: عملیات احیا و مرمت قنات نهلویه به طول 850 متر و با اعتبار 1440 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی فنی و اعتباری به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

قنات نهلویه در خنج مرمت و آماده بهره برداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور با بیان اینکه 30 هکتار از اراضی زراعی و باغی روستای کهنویه شهرستان خنج با آب  قنات مذکور مشروب می شود، تصریح کرد: پس از اتمام عملیات اجرایی احیا و مرمت قنات نهلویه دبی آب خروجی از مظهر قنات به15 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا یافته است.

او با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر و همچنین بر اثر سیلاب دی ماه سال گذشته قسمت هایی از قنات موصوف تخریب شده بود، افزود: کار مرمت با ریزش برداری گالری، لایروبی، نو کنی، بغل بری، باز کردن دهانه میله چاه های مسدود، تهیه کول های بتنی و نصب تابلو در دهانه قنات انجام شد.

وی با یادآوری اهمیت و جایگاه قنات‌ها در آبیاری اراضی کشاورزی و کاهش ‌هزینه‌های تولید اظهار کرد: لایروبی و احیا قنات‌ها در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد اما اجرای این ‌گونه طرح‌ها به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و لازم است ذی نفعان ‌نیز در اجرای آن مشارکت داشته باشند‎.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید