Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت گندم از مزارع مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت محصول راهبردی گندم از ۴۲ هزار هکتار مزارع این شهرستان به عنوان قطب تولید گندم استان فارس خبر داد.

آغاز برداشت گندم از مزارع مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با اشاره به اینکه برداشت گندم در شهرستان مرودشت 15 روز زودتر از سال های گذشته و از اوایل خرداد ماه آغاز شده است، گفت: عملیات برداشت تا اوایل تیر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم را برعهده دارند، افزود: با توجه به  خسارت سرمازدگی، تداوم خشکسالی و از بین رفتن بخشی از سطوح زیر کشت، کاهش تولید محصول نسبت  به سال گذشته حتمی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۸ مرکز خرید گندم به صورت خرید تضمینی با قیمت مصوب گندم برداشت شده را از کشاوزران خریداری می‌کند، ابراز کرد: هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی، نظارت بر روند خرید و برداشت صورت گرفته است.

امیریان با تاکید بر اینکه همانندسال های گذشته آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، اظهار کرد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان مرودشت حجم قابل توجهی کاه تولید می شود که با توجه به بروز پدیده خشکسالی و مشکلات عدیده در تامین نهاده های دامی می تواند در تغذیه دام های شهرستان مفید واقع شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: به منظور جلوگیری از سودجویی دلالان و واسطه ها از تردد خودروهای حامل کاه بدون مجور جهاد کشاورزی جلوگیری خواهد شد، لذا دامداران و سایرین قبل از حمل و جابجایی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید