Iranian Agriculture News Agency

ارتقای بهره وری در مزارع، ضرورت مردمی سازی یارانه ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، تولیدکنندگان بیش از پیش به ارتقای بهره وری نیاز دارند، گفت: در این راستا دانش آموختگان بخش کشاورزی نقش اساسی دارند.

ارتقای بهره وری در مزارع، ضرورت مردمی سازی یارانه ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در همایش "نکوداشت مهندسین کشاورزی حافظان امنیت غذایی" با بیان اینکه افزایش قدرت از رهگذر دانش امکان پذیر است، ابراز کرد: ارتقای ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی با به کارگیری مهندسین کشاورزی خبره، ماهر و کارآزموده در واحدهای تولیدی محقق می شود.

به گفته وی؛ افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیازمند تلفیق دو رویکرد ارتقای تولید و حفظ منابع تولید و مداومت و پایداری در این امر است.

دهقان پور با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، تولیدکنندگان به دنبال راهکارهای افزایش بهره وری همراه با کاهش هزینه های تولید خواهند بود، اظهار کرد: یکی از مصادیق تحقق پذیری این امر، استفاده از نیروی ارزشمند مهندسین بخش کشاورزی است چرا که در انتقال دانش و تسریع آهنگ پذیرش نوآوری ها توسط تولید کنندگان می توانند نقش اساسی و بسزایی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: این سازمان آمادگی کامل دارد در اتاق فکر و در راستای وظایف مترتب با حوزه حاکمیتی خودش از دانش مهندسین ناظر نهایت بهره ببرد.

دهقان پور؛ به برون سپاری و واگذاری تصدی ها نیز گریزی زد و گفت: آمادگی داریم که از پتانسیل اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در این زمینه استفاده کنیم و معتقد هستیم این افراد بازوی کمکی برای توسعه بخش کشاورزی هستند و در تسهیل فضای کسب و کار نقش موثری خواهند داشت.

او؛ به مزایای تشکیل کمیته جلب سرمایه گذاری نیز اشاره و بیان کرد: کاهش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از نقاط ضعف است که امیدواریم با مردمی سازی یارانه ها این نقیصه برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است، ابراز کرد: باید در تولید کالاها و محصولات اساسی خودکفا شویم.

همایش "نکوداشت مهندسین کشاورزی حافظان امنیت غذایی"  روز پنج شنبه دوازدهم خردادماه با حضور جمعی از مسئولین ملی و استانی و به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج کشاورزی برگزار شد و در این همایش از 300 نفر فعالین حوزه کشاورزی با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید