Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید 42 هزار تن چغندر قند در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت چغندر قند پائیزه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از 42 هزار تن محصول از این مزارع برداشت و روانه کارخانه ها شود.

پیش بینی تولید 42 هزار تن چغندر قند در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به رشد سه برابری کشت چغندرقند پاییزه در اراضی شهرستان کازرون نسبت به سال قبل تصریح کرد: کار برداشت در سطح 700 هکتار تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی انجام می شود، اظهار کرد: کارخانه های قند مرودشت و کوار به عنوان طرف های قرارداد متعهد به خرید چغندر قند پائیزه به نرخ هر کیلو 1641 تومان و پرداخت کمک هزینه حمل به ازای هر تن محصول تحویلی به میزان 430 هزار تومان هستند.

به گفته وی؛ علاوه بر کمک هزینه حمل  به ازای هر تن دو کیلوگرم شکر و 20 کیلوگرم تفاله چغندر قند نیز به کشاورزان تحویل داده می شود.

رشیدی با بیان اینکه عملیات کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه صورت می گیرد، افزود: در حال حاضر تعداد هفت ست مکانیزه و پیشرفته برای برداشت چغندرقند در مزارع شهرستان کازرون فعال است.

وی با اشاره به ویژگی های مطلوب چغندر قند تولیدی در شهرستان کازرون ابراز کرد: استفاده از رقم آنتک به عنوان بهترین و جدید‌ترین رقم چغندرقند سازگار با منطقه، یکی از اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید این محصول در این شهرستان است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید