Iranian Agriculture News Agency

خشکسالی مزارع دیم ارسنجان را از بین برد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: با توجه به وقوع خشکسالی و سرمازدگی بهاره 5 هزار هکتار از مزارع جو و 50 هکتار از مزارع گندم که به صورت دیم کشت شده اند غیر قابل برداشت هستند و به چرای دام می رسند.

خشکسالی مزارع دیم ارسنجان را از بین برد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، غلامعباس زارعی فر در حاشیه نشست ستاد برداشت محصولات شتوی شهرستان ارسنجان با اشاره به سطح 3500 هکتاری گندم و 3 هزار هکتاری  جو  کشت آبی تصریح کرد: پیش بینی می شود 14 هزار تن گندم و 9 هزار تن جو تولید و برداشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 10 درصد از تلفات محصول مربوط به مرحله برداشت است، اظهار کرد: تنظیم کمباین ها به خصوص تیغه برش و انگشتی ها، تکمیل فرم های نظارت فنی کمباین توسط کارشناسان و مدیریت ریزش حین برداشت از اولویت های برنامه ریزی شده است.

 او با اشاره به ممنوعیت خروج گندم از شهرستان ارسنجان بدون مجوز جهاد کشاورزی ابراز کرد: از کشاورزان درخواست می شود محصول خود را به مراکز خرید دولتی گندم تحویل دهند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ برداشت محصولات شتوی بر اساس مصوبات ستاد برداشت کشور است، بیان کرد: برنامه ریزی تامین سوخت کمباین ها، جلوگیری از حریق در مزارع و ترویج فرهنگ زکات از جمله اقدامات دیگری است که برای برداشت شتوی طرح ریزی شده است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید