Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از ۶۷۰۰ تن نهاده های دامی در ارسنجان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از توزیع ۶۷۱۱ تن نهاده دامی به نرخ مصوب در طول سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

توزیع بیش از ۶۷۰۰ تن نهاده های دامی در ارسنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، غلام عباس زارعی فر با بیان اینکه نهاده مذکور  شامل ۴۸۷۰ تن خوراک دام آماده است، گفت:  علاوه بر آن 1841 تن نهاده مستقیم شامل ۵۰۴ تن جو، ۹۰۴ تن ذرت دانه‌ای و ۴۳۳ تن کُنجاله سویا و سبوس توسط تعاونی دامداران ارسنجان تهیه و توزیع شده است.

  وی با بیان اینکه خشکسالی های اخیر موجب کاهش تولید علوفه از جمله کاه و جو و نیاز بیشتر دامداران به نهاده‌های دامی شده است، تصریح کرد: هدف از توزیع نهاده های دامی، حمایت از دامداران از طریق تامین بخشی از خوراک دام، ایجاد تعادل در بازار و کاهش هزینه های تولید است.

زارعی فر اظهار کرد: در ارسنجان افزون بر ۱۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین وجود دارد که در سال گذشته با هدف بهبود تخصیص خدمات و تسهیلات و عدالت در توزیع خوراک دام، بالغ بر ۱۳۰۰ واحد دامداری صنعتی و سنتی و بیش از صد هزار رأس دام سبک و سنگین پایش شدند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، ملاک دریافت نهاده های دامی یارانه ای را پلاک کوبی و هویت گذاری دام برشمرد و بیان کرد: تاکنون قریب به ۱۰۰هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان هویت گذاری شده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید