Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با ملخ بومی در کازرون استمرار دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از استمرار مبارزه با ملخ بومی در این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون سطح مبارزه با ملخ مراکشی در این شهرستان به 8 هزار هکتار رسیده است.

مبارزه با ملخ بومی در کازرون استمرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود عملیات مبارزه با ملخ بومی تا اوایل خرداد ماه ادامه یابد، تصریح کرد: برآورد می شود سطح مبارزه در اراضی شهرستان کازرون به 12هزار هکتار نزدیک شود.

او با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و رساندن محصولات سالم کشاورزی به دست مردم همواره از دغدغه های مسئولان است، تاکید کرد: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و هشت گروه پایش و مبارزه در حال فعالیت شبانه‌روزی در این شهرستان هستند.

وی یادآور شد: کانون یابی مناطق آلوده محل تخم‌ریزی ملخ، تشکیل تیم‌هایی مبارزه مجهز به امکانات روز، کانون کوبی به محض مشاهده نخستین پوره‌ها و تامین تجهیزات لازم از مهمترین اقدامات این مدیریت به منظور مبارزه با آفت ملخ مراکشی به‌حساب می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از کشاورزان، دامداران و زنبورداران درخواست کرد که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ‌ها، به مراتع و علفزار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید