Iranian Agriculture News Agency

168 هزار تن نهاده دامی سهم دامدارران کوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از تامین و توزیع 168 هزار و 176 تن انواع نهاده های دامی برای دامداران این شهرستان در سال 1400 خبر داد و گفت: این نهاده شامل 123 هزار و 64 تن خوارک دام آماده و 45 هزار و 112 تن انواع دانه غله می شود.

168 هزار تن نهاده دامی سهم دامدارران کوار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالرسول جوکار با اشاره به اینکه نهاده های خام تخصیصی شامل 17 هزار و 341 تن جو، 18 هزار و 136 تن ذرت و 9635 تن کنجاله سویا بوده است، تصریح کرد: قریب به 3 هزار نفر از گاوداران و حدود 2 هزار نفر دامدار از نهاده های یارانه دار دولتی در شهرستان کوار بهره مند شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرآیند توزیع نهاده های توسط شرکت های تعاونی گاوداران و دامداران شهرستان کوار صورت گرفته است، ابراز کرد: این شهرستان با جمعیت دامی 35 هزار راسی دام سنگین و صد هزار راسی دام سبک یکی از قطب های تولید محصولات دامی در استان فارس است.

جوکار با اشاره به اینکه خشکسالی های اخیر باعث کاهش تولید محصولات علوفه ای وهمچنین افزایش هزینه های تولید شده است، اظهار کرد: توزیع نهاده های یارانه دار به منظور حمایت از تولید انجام می شود به نحوی که در سال گذشته بیش از ده هزار تن گوشت قرمز و 33 هزار تن شیر خام تولید و به بازار عرضه شده است.

وی افزود: تامین به موقع نهاده های مورد نیاز دامدارن در راستای تولید پایدار محصولات پروتئینی و لبنی امری ضروری است از این رو پیگیری موضوع از اولویت های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار به شمار می آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید