Iranian Agriculture News Agency

عباسی تاکید کرد:

فارس پیشرو در راه اندازی سامانه صدور گواهی بهداشت نهال

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری سامانه صدور گواهی بهداشت نهال راه اندازی شده است،گفت: فارس با صدور 97 فقره گواهی از طریق سامانه مذکور در کشور پیشرو است.

فارس پیشرو در راه اندازی سامانه صدور گواهی بهداشت نهال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جاوید عباسی با بیان اینکه تاکنون گواهی بهداشت نهال به صورت دستی صادر می شد، اظهار کرد: از این پس تولیدکنندگان مجاز نهال می توانند گواهی بهداشتی نهال تولیدی خود را از طریق سامانه پایش عوامل خسارتزای گیاهی درخواست کنند.

به گفته وی؛ با راه اندازی سامانه مذکور امکان نظارت دقیق تر بر تولید نهال های سالم و تسریع در فرآیند صدور گواهی بهداشتی نهال فراهم شده است.

عباسی ابراز کرد: به منظور جلوگیری از انتشار آفات و بیماری های گیاهی به طور خاص عوامل خسارتزای گیاهی قرنطینه ای، نهال ها و اندام های تکثیری تولید شده در مراکز دارای مجوز تحت نظارت کارشناسان حفظ نباتات  محل تولید هستند.

او با بیان اینکه مراکز مذکور از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مجوز گرفته و نظارت ها از زمان کشت تا زمان جابجایی نهال صورت می گیرد، افزود: تنها در صورت عاری بودن تولیدات از آفات و بیماری ها گواهی بهداشت گیاهی نهال صادر می شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در سال گذشته برای بیش از ۹۶۰ هزار اصله نهال تولیدی در این استان گواهی بهداشت سلامت نهال صادر شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید