Iranian Agriculture News Agency

رئیس نظام مهندسی کشاورزی فارس:

تفسیر بیش از 6 میلیون هکتار عکس هوایی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از تفسیر بیش از 6 میلیون هکتار عکس هوایی توسط کارشناسان این سازمان در سال گذشته خبر داد.

تفسیر بیش از 6 میلیون هکتار عکس هوایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد احمدی گفت: در این راستا 3967 پرونده توسط هفت کارشناس بررسی شد.

به گفته وی؛ استفاده از عکس‌های هوایی برای تفسیر و شناسایی عوارض و همچنین تعیین سن و قدمت بنا ها بسیار پرکاربرد است.

احمدی تصریح کرد: در عکس‌های هوایی توجه به اصول هندسی و همچنین اندازه‌گیری ویژگی‌هایی مانند طول، عرض، مساحت و ارتفاع از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر با دقت بسیار بالایی توسط کارشناس شرکت تفسیر عکس هوایی نظام مهندسی کشاورزی انجام می شود.

وی اظهار کرد: امروزه با پیشرفت علم و فناوری استفاده از عکس‌های هوایی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است به شکلی که مهندسان بسیاری در زمینه‌های ثبت اسناد و املاک، تعیین حدود عوارض، تعیین قدمت بنا و موارد اینچنینی کمک بسیار زیادی می کنند.

احمدی با بیان اینکه به عنوان مثال اگر میان کشاورزان در مورد زمین‌های کشاورزی اختلاف ایجاد شود، عکس‌های هوایی و تفسیر آن‌ها به وسیله افراد متخصص این حوزه می‌تواند این اختلافات را برطرف کند، افزود: البته در تعیین قدمت بنا و همچنین تعیین حدود ملک پس از بررسی‌ها و تفسیر‌های عکس هوایی گزارش و مشاهدات انجام شده باید توسط کارشناس به مهر و امضا برسد تا رسمیت پیدا کند و بسیاری از افراد که دچار مشکلات حقوقی می‌شوند با مراجعه به کارشناسان مربوطه اقدام به تعیین قدمت بنا و بررسی عوارض می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس ابراز کرد: در سال گذشته 48 مورد قیمت گذاری توسط 22 کارشناس رسمی، 61 مورد تعیین قدمت بنا توسط 10 کارشناس رسمی عضو نظام مهندسی در حوزه ستاد ساماندهی طیور و صدور پروانه بهره برداری دستور العمل وزیر که قبل از مرداد 1399 ساخت و ساز انجام داده مورد بررسی و تعیین تکلیف شده اند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید