Iranian Agriculture News Agency

خسارت سنگین خشکسالی به مزارع گندم دیم کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی، مزارع گندم دیم این شهرستان دچار خسارت 80 تا100 درصدی شده است.

خسارت سنگین خشکسالی به مزارع گندم دیم کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 30 هزار هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت گندم دیم اختصاص داشته است، اظهار کرد: 26هزار هکتار آن به سبب کاهش بارش باران از بین رفته است و در مابقی اراضی دیم بین 300 تا 700 کیلوگرم در هکتار گندم  برداشت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت گندم در شهرستان کازرون از نیمه نخست اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود میزان برداشت گندم دیم در این شهرستان در سال زراعی جاری 2 هزار تن باشد که نسبت به سال قبل حدود 85 درصد کاهش خواهد داشت.

رشیدی با تاکید بر اینکه خشکسالی یک رویداد جوی است که نمی توان از آن اجتناب کرد، تصریح کرد: کشاورزان می توانند با تصمیم گیری صحیح مدیریتی از جمله بیمه خشکسالی، استفاده از ارقام مقاوم به خشکی و خاکورزی مناسب میزان خسارت وارده را کاهش دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: کاشت و برداشت محصول گندم دیم یکی از ظرفیت های شهرستان کازرون است و این شهرستان قطب اصلی تولید بذر گندم استان فارس به شمار می آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید