Iranian Agriculture News Agency

کشت صیفی جات در ارسنجان آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز کشت محصولات صیفی در سطح 2 هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

کشت صیفی جات در ارسنجان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، غلامعباس زارعی فرد با اشاره به اینکه آماده سازی بستر کشت محصولات صیفی از اواخر فروردین ماه در شهرستان ارسنجان آغاز شده است، گفت:پیش بینی می شود روند کشت تا پایان اردیبهشت ماه ادامه یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اراضی عمدتا به کشت گوجه فرنگی، هندوانه، خیارسبز و ذرت علوفه ای اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: کشت گوجه فرنگی در شهرستان ارسنجان زود کاشت تر از مابقی محصولات مذکور است.

زارعی فرد با اشاره به اینکه اراضی صیفی شهرستان ارسنجان عمدتا به صورت نشایی کشت و به روش های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز می شوند، اظهار کرد: در این فصل سهم اشتغال قابل توجه ای در بخش کشاورزی از کشت محصولات صیفی محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه در مزارع علاوه بر کشت نشایی و آبیاری نوین از بذور هیبرید استفاده می شود و مدیریت تلفیقی آفات و بیماری های گیاهی نیز به کار گرفته می شود، ابراز کرد: این عوامل نقش مهمی در افزایش عملکرد و بهره وری عوامل تولید  دارد.

او اظهار امیدواری کرد در فصل برداشت محصولات صیفی قریب به 120 هزار تن انواع محصول از سطوح زیر کشت شهرستان ارسنجان برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید