Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم فارس تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برداشت گندم از شهرستان مهر در تاریخ شانزدهم فروردین ماه آغاز شد و پیش بینی می شود تا دهه نخست شهریورماه در شهرستان های شمالی ادامه داشته باشد.

برداشت گندم فارس تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی صادقی با بیان اینکه تا کنون  مزارع گندم در سطحی بالغ بر ده هزار و 103هکتار برداشت شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از  25 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت گندم هر کیلو 115 هزار ریال است، ابراز کرد: وجه گندم به صورت آنی به کشاورزان پرداخت می شود.

صادقی اظهار کرد: تعداد 145 مرکز خرید دولتی در سطح استان فارس آماده تحویل گرفتن گندم هستند که از کشاورزان درخواست می شود محصول مازاد بر مصرف خود را به این مراکز تحویل دهند.   

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: برداشت گندم در حال حاضر در شهرستان های لار، لامرد، مهر، خنج، گراش و فراشبند با 174دستگاه کمباین در حال انجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال زراعی جاری گندم در سطحی قریب به 406 هزار هکتار کشت شده است، افزود: گندم آبی در سطح 260 هزار و 698 هکتار و گندم دیم در سطحی بالغ بر 145هزار هکتار کشت بود که به دلیل خشکسالی بیش از 123 هزار هکتار گندم آبی و دیم از حیز انتفاع خارج شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پیش بینی می شود بالغ بر 730 هزارتن گندم در این استان تولید شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید