Iranian Agriculture News Agency

نظارت بر اجرای طرح های مرتع داری در فارس

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از نظارت کارشناسان این سازمان در سال گذشته بر طرح های مرتع داری در سطح 110 هزار و 445 هکتار خبر داد.

نظارت بر اجرای طرح های مرتع داری در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد احمدی با بیان اینکه در سنوات گذشته تفاهم نامه همکاری بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور منعقد شده بود، گفت: بر اساس بند یک ماده دو تفاهم نامه مذکور، مهندسین کشاورزی در سراسر کشور ناظر بر اجرای طرح‌های مرتعداری و مدیریت چَرا هستند.

به گفته وی؛ سال گذشته 21 نفر از کارشناسان بر طرح های مرتعداری نظارت داشتند.

احمدی با بیان اینکه مهندسی سازی بهره برداری از مراتع امری ضروری است، اظهار کرد: از طریق اجرای دقیق قوانین، مقررات و ضوابط فنی و مهندسی توسط دانش آموختگان رشته های منابع طبیعی، مرتع و آبخیزداری و همچنین شرکت های خدمات فنی مهندسی می‌توان به بهره برداری پایدار از مراتع دست یافت.

او ابراز کرد: پیگیری اجرای مصوبات طرح مرتع‌داری، نظارت بر زمان ورود و خروج دام و همچنین تعداد دام مجاز سالانه، برگزاری کلاس های آموزشی، ترویجی جهت افزایش آگاهی بهره برداران و حضور و بازدید از عرصه طرح مرتعداری از جمله وظایف ناظرین طرح مرتعداری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید