Iranian Agriculture News Agency

صمدنژاد خبر داد:

خلع ید از اراضی ملی فارس در تعطیلات نوروزی 1401

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: : در ایام تعطیلات نوروزی امسال با پایش مستمر، کنترل، نظارت و تلاش همکاران یگان‌ حفاظت این اداره کل از عرصه های منابع طبیعی، 31 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

خلع ید از اراضی ملی فارس در تعطیلات نوروزی 1401

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد با اشاره به اینکه در نوروز سال جاری عملیات حفاظت از اراضی ملی این استان در قالب 36 تیم گشت و مراقبت اجرا شده است، تصریح کرد: در مدت مذکور به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف توسط افراد سودجو، 15 فقره پرونده تخریب و تصرف و 21 فقره پرونده خلع ید تشکیل شده است.

این مقام مسئول به کشف و ضبط ده تن چوب بلوط و600 کیلوگرم زغال جنگلی در ایام نوروز امسال نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص75 کوره ی زغالی امحاء و هفت نفر متخلف دستگیر  و 45 دستگاه خودرو متوقف شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس به اقدامات فرهنگی این اداره کل در طول نوروز به ویژه در روز طبیعت نیز گریزی زد و ابراز کرد: توزیع کیسه های زباله در ورودی عرصه های منابع طبیعی، ارائه توصیه های لازم برای جلوگیری از قطع سرشاخه‌ درختان و بوته‌ها و صدور هشدار های ایمنی برای پرهیز از روشن کردن آتش از جمله این اقدامات عمومی و فرهنگی بوده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید