Iranian Agriculture News Agency

گرده افشانی نخیلات در قیروکارزین ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه گرده گرده افشانی نخیلات در این شهرستان از نیمه اسفند ماه گذشته آغاز شده است، گفت: عملیات بارور سازی نخیلات تا پایان فروردین ماه ادامه می یابد.

گرده افشانی نخیلات در قیروکارزین ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با تاکید بر اینکه شهرستان قیروکارزین بزرگ ترین تولید کننده خرما در این استان است، تصریح کرد: این شهرستان دارای 6700 هکتار نخیلات است که قسمت اعظم آن شامل ارقام تجاری و شیوه نوین کشت منظم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گرده افشانی نقش بسزایی در میزان و کیفیت خرمای تولیدی دارد، اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 80 هزار تن محصول از نخلستان های شهرستان قیروکارزین برداشت شود.

وی با بیان اینگه گرده افشانی تخیلات در حال حاضر به صورت سنتی و توسط کارگر ماهر انجام می شود، ابراز کرد: در طول فصل گرده افشانی نخیلات شاهد اشتغال قابل توجه ای از افراد مجرب هستیم که بازار کار پر رونقی ایجاد می نماید.

همتی با اشاره به اینکه  زاهدی، شاهانی، خاصویی، هلیله، کبکاب و پیارم از جمله ارقام خرمای نخلستان های شهرستان قیروکارزین است، بیان کرد: با توجه به کیفیت مطلوب و شاخصه های بازار پسندی، غالب خرمای تولیدی علاوه بر بازار داخلی به بازار کشور های افغانستان، پاکستان، روسیه و دیگر کشور های اورآسیا ارسال می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید