Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور تاکید کرد:

افزایش نفوذ دانش با کمک کنشگران بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و شعار تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، گفت: نفوذ دانش در واحدهای تولیدی با کمک کنشگران و فعالین بخش کشاورزی ارتقا می یابد و شرکت های دانش بنیان می توانند تکمیل کننده این طرح باشند.

افزایش نفوذ دانش با کمک کنشگران بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست با مدیران ستادی و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته فعالیت‌های دانش بنیان در حوزه تولید می تواند منشا اثر باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید نسبت به گذشته تولیدمان علمی تر و دانش بنیان تر شود تا بتوانیم بهره وری مطلوب تر را نسبت به گذشته داشته باشیم، تصریح کرد: با نگاه علم محور و دانش محور "دفتر ارتباط با مراکز علمی" در این سازمان راه اندازی شده است و متعاقب با آن "اتاق فکر" نیز در حال شکل گیری است.

به گفته وی؛ در "اتاق فکر" شرایط هم اندیشی به منظور ارتقای کشاورزی دانش بنیان با استفاده از ظرفیت بخش های دولتی وخصوصی، محققین، افراد علمی ایجاد می شود.

او با اشاره به ضرورت برنامه محوری در بخش کشاورزی با نگاه دانش بنیان و مشارکت حداکثری ذی نفعان در طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه ها، تصریح کرد: شرایط اقلیمی متغییر بخش کشاورزی را شکننده تر می کند بنابراین نیازمند یکسری سیاست‌های تاب آور است تا کشاورزی را یا سازگار کند یا بتواند تغییری در رویکرد ما در حوزه تولید داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل خشکسالی، سرمازدگی و وقوع بحران در حوزه کشورهای روسیه و اوکراین به عنوان دو تولید کننده بزرگ گندم، سال خاصی به شمار می آید و باعث شده است تا قیمت گندم افزایش یابد، افزود: اهتمام ما باید بر خرید گندم کشاورزان استان فارس باشد.

او با اشاره به اتفاقات پیرامون ما در خارج از کشور و به طور مشخص جنگ بین کشور های روسیه و اوکراین به عنوان دو تولید کننده بزرگ غلات و افزایش قیمت نهاده ها در آرژانتین و برزیل، اظهار کرد: با افزایش بهره وری اثرات مداخله‌ای ناشی از عواملی که در اختیار ما هم نیست تا حدودی مدیریت کنیم.

دهقان پور؛ خرید تضمینی گندم با قیمت یازده هزار و پانصد تومان را ظرفیت خوبی برای دلگرمی تولیدکنندگان دانست و افزود: باید حداکثر توان خود را به کار بگیریم که خروج گندم حتی المقدور از استان و یا کشور اتفاق نیفتد.

رصد هوشمندانه تولیدات و ارزیابی و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از دیگر موضوعات مورد بحث رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود که در این خصوص گفت: تجربه موفقی در فارس کسب شد و بازار عرضه مرغ، میوه و سایرکالاهای اساسی در ایام نوروز در آرامش بود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تخصیص ارز 4200 تومانی امکان قاچاق روغن وجود دارد، افزود: از خروج دو محموله روغن قاچاق از مرزهای شرقی استان به سیستان و بلوچستان جلوگیری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: تمرکز بر بازار نباید مانع نظارت بر حوزه تولید شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید