Iranian Agriculture News Agency

توقف تغییرکاربری های غیر مجاز در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از شناسایی هشت مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته نخست سال جاری خبر داد.

 توقف تغییرکاربری های غیر مجاز در ارسنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید ناصر حسینی خرمی با اشاره به طرح تشدید و تقویت واحدهای حفظ کاربری از  28 اسفند ماه  1400 و در ایام تعطیلات نوروز، تصریح کرد: موارد  مذکور  شامل احداث  اتاقک نگهبانی، استخر، حصار کشی، پی کنی و تخلیه مصالح بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تخلفات مذکور در محدوده روستا های علی آباد ملک، نعمت آباد، آهوچر، عزآباد و حومه مرکز شهرستان ارسنجان بوده است، ابراز کرد: اخطاریه های قانونی برای متخلفین صادر و تسلیم آنان شد.

او اظهار کرد: این اقدامات در راستای وظایف ذاتی جهاد کشاورزی مبنی بر صیانت از اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور صورت می گیرد و بر اساس قانون هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز های لازم غیر قانونی و تخلف محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: حضور مستمر اکیپ گشت امور اراضی و تعامل با سایر سازمان های حفاظتی موجب برخورد آنی با تغییر کاربری‌های غیر مجاز شده است .

به گفته وی؛ دیوار کشی، فنس کشی، پی کنی، خاکبرداری و خاکریزی، احداث جاده و راه، احداث پارک و فضای سبز، ایجاد بنا و تاسیسات، احداث استخر ذخیره آب و ایجاد سکونت گاه های موقت از مصادیق تغییر کاربری و نیازمند اخذ مجوز هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید