Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

کاهش نیم درصدی ریزش در دستور کار برداشت گندم فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کاهش نیم درصدی ریزش گندم در عملیات برداشت مزارع این استان باید در دستور کار ستاد برداشت باشد زیرا می تواند از ضایعات 4 هزار تنی گندم بکاهد.

کاهش نیم درصدی ریزش در دستور کار برداشت گندم فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در دومین کمیته برداشت و خرید گندم و چهارمین کمیته پایش و شبکه مراقبت این محصول تصریح کرد: در صورت تحقق کاهش حدود نیم درصدی ریزش می توانیم این افتخار را داشته باشیم که با کمک هم توانسته ایم یک حرکت جهادی دیگر را رقم بزنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت گندم در سطح استان همزمان نیست و از شهرستان های جنوبی آغاز می شود، اظهار کرد: شهرستان های لامرد، گراش، مهر، خنج و اوز در اولویت برداشت هستند از این رو تمهیدات و پشتیبانی های لجستیکی لازم برای این مناطق تدارک دیده می شود.

او با بیان اینکه امسال به دلیل خشکسالی، سرمازدگی و وقوع بحران در حوزه کشور های روسیه و اوکراین به عنوان دو تولید کننده بزرگ گندم، سال خاصی به شمار می آید و باعث شده است تا قیمت گندم افزایش یابد، افزود: اهتمام ما باید بر خرید گندم کشاورزان استان فارس باشد.

دهقان پور با تاکید بر اینکه تمامی عوامل اعم از قضایی، فرمانداری و نیروی انتظامی برای خرید گندم با جهاد کشاورزی همکاری خواهند داشت، بیان کرد: تمامی این دستگاه ها یاری گر مجموعه جهاد کشاورزی هستند تا گندم خارج از شبکه قانونی از استان خارج نشود.

 وی ضمن اعلام اینکه از کشاورزان درخواست می شود محصول گندم خود را تنها به مراکز خرید مجاز و دولتی تحویل نمایند، ابراز کرد: تمامی مراکز خرید گندم در قالب شبکه دولتی باید در آمادگی کامل باشند، در صورت وجود هر گونه نقیصه آماده رفع آن هستیم.

او با بیان اینکه در طول دوره برداشت به صورت مستقیم با مدیران پهنه ارتباط خواهد گرفت و روند نظارت بر فرایند برداشت را دنبال خواهد کرد، افزود: هنگام برداشت کارشناسان و مدیران پهنه باید حضور مستمر داشته باشند؛ حضور فنی این همکاران مهم است.

دهقان پور بر روی این نکته تاکید کرد: یکی از ملاک های ارزیابی برای ما میزان تحویل گندمی است که تولید کننده به مراکز خرید دولتی تحویل می دهد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به موضوع تامین سوخت ناوگان برداشت نیز گریزی زد و گفت: مشکلی وجود ندارد تا آخر خرداد ماه آن‌هایی هم که فاقد پلاک هستند سوختشان آماده است؛ در صورت بروز هر نوع کمبود آماده بر طرف کردن نیاز های سوخت هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید