Iranian Agriculture News Agency

تخصیص آب شرط احداث باغ در اراضی شیبدار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تخصیص آب توسط وزارت نیرو پیش شرط لازم برای احداث باغ در اراضی دیم مناطق سرناباد، اسفیان و تل زری شهرستان سپیدان است.

تخصیص آب شرط احداث باغ در اراضی شیبدار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در بازدید از اراضی مناطق مذکور تصریح کرد: بر اساس اولویت های خود پیگیر به نتیجه رسیدن این طرح ۷۵۰ هکتاری هستیم تا بستر اشتغال و تامین معیشت مردم منطقه فراهم شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نمونه این طرح از سالیان گذشته هم وجود داشته است، اظهار کرد: به طور مشخص در منطقه دژکرد شهرستان اقلید حدود ۱۱ هزار هکتار باغات دیم احداث شده است.

به گفته وی؛ باغ های مذکور باعث شده در معیشت مردم تحول اساسی اتفاق بیفتد به نوعی که در آن منطقه بعد از اجرای طرح در بحث اشتغالزایی گام های اساسی برداشته شده است.

دهقان پور تاکید کرد: علاوه بر آن ایجاد باغ در اراضی شیبدار به حفظ و ذخیره آب در خاک و همچنین جلوگیری از فرسایش آن کمک می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تا کنون ۷۰ هکتار از اراضی منطقه به احداث باغ دیم اختصاص یافته است، افزود: تحقق کشت در اراضی دیم را دنبال می کنیم تا بحث کشت آبی را هم امتداد آن بتوانیم اجرایی کنیم.

بازدید دهقان پور از بخش کشاورزی شهرستان سپیدان به همراهی محسن علیزاده نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی صورت گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید