Iranian Agriculture News Agency

مهاجر؛

اصل بر تامین امنیت غذایی استوار است

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بیانات اخیر مقام معظم رهبری تکلیف را برای ما تمام کرد، گفت: اصل بر تامین امنیت غذایی است و امنیت غذایی در محصولات اساسی به ویژه گندم، دانه های روغنی و علوفه برای دام و طیور کشور است.

اصل بر تامین امنیت غذایی استوار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا مهاجر در نشست معاونین وزیر، رئیس کمیسیون کشاورزی با استاندار و رئیس جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه استان فارس از قدیم انبار غلات کشور بود،تصریح کرد: این استان کشاورزان پیشرو، مرکز تحقیقات قوی و دانشگاه قوی تر و پتانسل های زیادی دارد و می توانید مشکلات زیادی را حل کنید.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم امنیت غذایی تامین کنیم در کشاورزی بحث اشتغال زایی نداریم، اظهار کرد: اشتغال را باید خدمات و صنعت ایجاد کند و ما آدم ها را در بخش کشاورزی آزاد کنیم تا بتوانیم اصول فنی کشاورزی را اجرا کنیم در غیر این صورت هر روز اراضی ما کوچکتر و کوچکتر می شود.

به گفته مهاجر؛ در حال حاضر بیشتر از 75 درصد از اراضی کشاورزی مساحتی کمتر از پنج هکتار دارد و در 10 سال آینده سطح 90 درصد از اراضی کمتر از سه هکتار می شود که در این صورت نمی توان هیچ برنامه اصلاحی اجرا کرد و آینده بسیار وحشتناکی  در رابطه با محصولات اساسی وجود دارد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در اراضی بزرگ امکان ورود تکنولوژی وجود دارد، ابراز کرد:باید به دنبال یکپارچه سازی اراضی کشاورزی باشیم چرا که در اراضی کوچک وخرده مالکی امکان سرمایه گذاری، اجرای تناوب و استفاده از نهاده های خوب وجود ندارد.

مهاجر گفت: استان فارس در کشور در زمینه کشاورزی به یک استان دانش بنیان بر مبنای تکنولوژی مشهور است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید