Iranian Agriculture News Agency

منصور مطرح کرد:

محدودیتی در واگذاری اراضی ملی وجود ندارد

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: محدودیتی در واگذاری اراضی ملی برای اجرای طرح های اقتصادی و اشتغال زا که متضمن حفاظت از منابع آب و خاک باشند وجود ندارد.

محدودیتی در واگذاری اراضی ملی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مسعود منصور در نشست شورای کشاورزی شهرستان های داراب و زرین دشت تصریح کرد: فرآیند واگذاری اراضی ملی در سازمان جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام می شود و منابع طبیعی مرجع واگذاری نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح ها از جمله زراعت چوب، کشت و توسعه گیاهان دارویی، احداث نهالستان و باغات جنگلی و طرح های جنگل کاری اقتصادی یا ایجاد باغ دراراضی شیبدار موجب صیانت از عرصه های منابع طبیعی می شود، افزود: این دست طرح ها موجب اشتغالزایی ساکنین جوامع محلی شده و نقش بسزایی در تامین اقتصادی و معیشت آنان دارد.

او اضافه کرد: مردم می توانند در قالب طرح و قرارداد با منابع طبیعی در اجرای اینگونه طرح ها مشارکت کنند.

منصور با اشاره به امکان احداث پارک بزرگ آبخیز در منطقه تنگ رغز شهرستان داراب اظهار کرد: این منطقه علاوه بر فضای گردشگری پتانسیل لازم برای اجرای پروژه‌های آبخیز را نیز دارد.

او خواستار پیگیری جدی این طرح از سوی فرمانداری و دهیاری این منطقه شد و ابراز کرد: تلاش خواهیم کرد تا منابع لازم از محل اعتبارات ملی برای احداث این پارک اختصاص یابد.

وی همچنین از انجام تعهدات منابع طبیعی در سفرهای اخیر به این شهرستان ها خبر داد و افزود:  مرمت حوزه آبخیز دولت آباد و نیز ساخت و تکمیل سازه های آبخیزداری مناطق فتح المبین و دره شور داراب از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان ها است.

رئیس سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور با اشاره به طبیعت زیبا و وجود جاذبه های گردشگری روستاهای کُنارحاجی و فتح المبین شهرستان داراب بیان کرد: این مناطق گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و احداث پارک های جنگلی برای استفاده گردشگران و مردم است.

منصور عنوان کرد: در چهارچوب قانون این عرصه ها در قالب طرح در اختیار سرمایه گذاران واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید