Iranian Agriculture News Agency

پرورش ماهی در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در سال گذشته میزان رها سازی بچه ماهیان گرمابی در استخر های دو منظوره کشاورزی این شهرستان نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافت.

پرورش ماهی در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 66 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از انواع آمور و کپور در استخر های مذکور رها سازی و عملیات پرورش انجام گرفته است‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه صید این ماهیان در بهار آینده آن صورت می پذیرد، افزود: پیش بینی می شود بیش از 50 تن گوشت سفید از این حجم رها سازی ماهی تولید شود.

به گفته وی؛ کشاورزان می‌توانند از ویژگی جلبک خواری ماهیان گرمابی در استخر های ذخیره آب کشاورزی به منظور جلوگیری از رشد جلبک ها استفاده کنند و علاوه بر بهبود کیفیت تولیدات زراعی و باغی خود در تولید گوشت سفید نیز سهیم شوند.

او افزود: در مدت زمانی سال گذشته واحدهای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرستان فسا نیز بیش از یک میلیون و 835 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی تولید کرده اند.

انصاری به انواع گوپی، آنجل، تترا، دیسکاس، اسکار، پلاتی، دم شمشیری، لجن خوار، لوچ و گورامی به‌ عنوان‌ گونه های ماهیان زینتی تولید شده در مراکز تکثیر شهرستان فسا اشاره و ابراز کرد: این گونه ها علاوه بر توزیع درون استانی به استان‌ های همجوار نیز صادر گردید.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید