Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت زود هنگام ذرت علوفه ای در مرودشت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت بهاره ذرت علوفه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از 200 هکتار ذرت علوفه ای زود هنگام در این شهرستان کشت شود.

آغاز کشت زود هنگام ذرت علوفه ای در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با بیان اینکه کشت مرسوم ذرت علوفه در این شهرستان اواخر خرداد و بعد از برداشت زراعت جو است، اظهار کرد: در سنوات اخیر کشاورزان به منظور دسترسی به علوفه تازه به کشت زود هنگام ذرت روی آورده اند و از اواخر اسفند و اوایل فروردین ذرت علوفه ای کشت می کنند.

او با اشاره به اینکه برداشت مرسوم ذرت اواخر شهریور ماه است، ابراز کرد: با کشت زود هنگام درخرداد ماه علوفه تازه تولید می شود و در اختیار دامداران قرار می گیرد.

امیریان با بیان اینکه کشت ذرت علوفه ای با دستگاه ردیف کار و آبیاری نواری انجام می شود، تصریح کرد: استفاده کم از آب، کوتاهی دوره رشد، گسترش یکنواختی رشد در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش خطر سرمازدگی آخر فصل از فواید کشت ذرت علوفه ای بهاره است.

این مقام مسئول یاد آور شد: شهرستان مرودشت با بیش از ده هزار هکتار کشت ذرت غلوفه ای در فصل مرسوم کشت ذرت علوفه ای که اواخر خرداد ماه است ، مقام اول تولید این محصول در استان فارس را دارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید