Iranian Agriculture News Agency

قنات روستای تنگ نارک در خنج مرمت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: قنات روستای تنگ نارک به طول 960 متر دارای 64 میله چاه است که با اعتبار 2461 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی خشکسالی احیا و مرمت می شود.

 قنات روستای تنگ نارک در خنج مرمت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور، تصریح کرد: عملیات احیا و مرمت قنات مذکور از اوایل اسفند ماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه سال آینده به اتمام برسد.

این مقام مسئول ابراز کرد: بیش از 40 هکتار از اراضی زراعی و باغی روستای تنگ نارک تحت شرب این قنات بوده و تعداد 9 بهره بردار از قنات فوق بهره مند می شوند.

او افزود: به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر و همچنین بر اثر سیلاب دی ماه سال جاری قسمت هایی از این قنات تخریب و باعث کاهش دبی آن به هشت لیتر برثانیه شده است که انتظار می رود پس از اتمام کار دبی قنات به 20 لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

علی پور ابراز کرد: ریزش برداری گالری، لایروبی، نو کنی، بغل بری، باز کردن دهانه میله چاه های مسدود، تهیه کول های بتنی و نصب تابلو در مظهر قنات از جمله عملیات اجرایی احیاء و مرمت این قنات  بر اساس برآورد اولیه است.

به گفته وی؛ با توجه به اهمیت و جایگاه قنات‌ها در آبیاری اراضی کشاورزی و کاهش ‌هزینه‌های تولید، لایروبی و احیا قنات‌ها در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد و لازم است کشاورزان و روستاییان ‌نیز در اجرای آن مشارکت داشته باشند‎.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید