Iranian Agriculture News Agency

واحدهای دامپروری ارسنجان پایش شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از اجرای طرح سرشماری و راستی آزمایی پلاک کوبی و هویت گذاری دام سبک و سنگین با هدف توزیع عادلانه خوراک دام بین دامداری های فعال این شهرستان خبر داد.

واحدهای دامپروری ارسنجان پایش شدند

به خبرنگار ایانا در استان فارس، سیدناصر حسینی خرمی تصریح‌ کرد: در طرح مذکور بالغ بر ۱۳۰۰ واحد دامداری صنعتی و سنتی و بیش از صد هزار رأس دام سبک و سنگین در بازه زمانی سوم تا دوازدهم اسفند ماه سال جاری پایش شدند.

او با اشاره به لزوم شناسایی دامداران واقعی به منظور توزیع عادلانه نهاده، ابراز کرد: به منظور سهولت و تسریع در فرایند سرشماری دام که با مشارکت 20 نفر از مروجین پهنه و کارشناسان این مدیریت در قالب 9 گروه اقدام به پایش دامداری ها کردند.

حسینی خرمی با اعلام کاهش یا حذف سهمیه خوراک دام واحدهایی که آمار دام آنها منطبق با نتایج پایش اخیر نبوده‌ است، بیان کرد: تعداد دام شهرستان هر ساله به دلایلی از جمله خرید، فروش و یا تغییر شیوه تولید دچار تغییر می شود.   

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: به روز رسانی آمار دام سبک و سنگین برای تخصیص خدمات، تسهیلات و نهاده های دامی و جلوگیری از  تضییع حقوق دامداران از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید