Iranian Agriculture News Agency

دریافت گواهی استاندارد تشویقی پسته در سروستان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از صدور گواهی استاندارد تشویقی حد مجاز آلاینده ها برای باغ پسته برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

دریافت گواهی استاندارد تشویقی پسته در سروستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد صادق فانی گفت: مساحت باغ پسته مذکور 4.5 هکتار است و تولیدی معادل 15 تن دارد.

به گفته وی؛ اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات بخش کشاورزی برای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است و تولید محصولات گواهی شده می تواند به عنوان گام مهمی در این عرصه باشد.

فانی در خصوص روند دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی اظهار کرد: متقاضان پس از ثبت نام در پایگاه محصولات گواهی شده و ارگانیک نسبت به انتخاب مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی اقدام می کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان با بیان اینکه کارشناسان از کاشت تا برداشت محصول به طور مستمر بر عملیات زراعی در مزارع و باغ ها نظارت دارند، ابراز کرد: در زمان برداشت نمونه برداری توسط شرکت بازرسی و با حضور نماینده این شهرستان و با همکاری مدیر کنترل کیفی انجام و نمونه ها به آزمایشگاه های استاندارد و معتمد سازمان ارسال می شود.

او اظهار کرد: در نهایت با گذراندن تست سلامت از نظر باقیمانده حد مجاز سموم، فلزات سنگین و سایر آلاینده ها و پس از تأیید نهایی پروانه استاندارد تشویقی صادر خواهد شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان تأکید کرد: از الزامات تحقق امنیت غذایی، سالم بودن مواد غذایی است و تأمین غذای سالم در گرو تولید هدفمند و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی و استاندارد سازی آن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید