Iranian Agriculture News Agency

امهال اصل تسهیلات خسارت دیدگان از خشکسالی

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی بهره برداران بخش کشاورزی که در سال زراعی گذشته از خشکسالی خسارت دیده اند، خبر داد.

امهال اصل تسهیلات خسارت دیدگان از خشکسالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمود کجوری با بیان اینکه افرادی که سر رسید بدهی آنها در سال ۱۴۰۰ است شامل بخشودگی مذکور می شوند، اظهار کرد: بانک های عامل موظفند اصل تسهیلات دریافتی این افراد به مدت سه سال امهال نمایند.

به گفته وی؛ این مصوبه صرفا در شهرستان هایی که در سال زراعی 1400-1399 تحت تاثیرخشکسالی قرارگرفته و توسط سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری ها اعلام شده است، مشمولین واجد بهره مندی به بانک های عامل معرفی می شوند.

او ابراز کرد: بار مالی ناشی از اجرای این بند در کشور، حداکثر به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین خواهد شد.

کجوری با اشاره به اینکه متعاقبا دراسفندماه جاری اعتباراولیه به منظور اجرای بند"خ" ماده "33" قانون برنامه به استان ها ابلاغ شده است، بیان کرد: متقاضیان بخش کشاورزی با مراجعه به بانک های عامل با دردست داشتن مصوبه کارگروه بند"خ" ماده "33" مبنی بر مشمولیت استفاده ازاین مساعدت دولت، امکان امهال تسهیلات سررسید شده درسال 1400 راخواهند داشت.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: باید دراسرع وقت نسبت به برگزاری جلسات کارگروه اعلام شده در بند"خ" ماده "33" اقدام ومصوبات جلسات برای اقدام لازم به بانک های عامل ارسال شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید