Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی فارس خبر داد:

قیمت برنج خارجی کاهش یافت

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار قیمت برنج هندی از کیلویی ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار و 500 تومان کاهش پیدا کرد و این کالاها بر اساس قیمت جدید توزیع می شود.

قیمت برنج خارجی کاهش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی جمالی با بیان اینکه سهمیه برنج تنظیم بازار هندی و تایلندی در اسفندماه هر کدام 1800 تن است، تصریح کرد: قیمت برنج تایلندی هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر و برنج فراهم شده است، تصریح کرد: این قول را می‌دهیم که هم استانی های عزیز ما شب عید بی دغدغه ای را پشت سر بگذارند.

جمالی با اشاره به اینکه روغن و شکر با قیمت قبلی عرضه می شود، ابراز کرد: 1500 تن شکر خانوار و 1000تن شکر صنف و صنعت در اسفندماه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و در این زمینه نیز بازار آرامی داریم.

وی با بیان سهمیه روغن خام به کارخانجات تامین کننده  روغن استان فارس تخصیص داده شده است و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم، ابراز کرد: با توجه به اینکه 190 هزار تن روغن برای کل کشور به بنادر وارد شده و 90 هزارتن ترخیص شده است و مابقی نیز به زودی ترخیص می شود و پس از ترخیص کارخانجات روغن با زیر بار بردن ظرفیت کامل تولید خود، بیش از نیاز مصرف کنندگان روغن تولید و توزیع خواهد شود.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس با اشاره به اینکه برای تامین کالاهای اساسی هم استانی های با برنامه ریزی دقیق وپیگیری های مستمر و تلاش شبانه روزی همکاران این اداره کل غله فارس بخش زیادی از گندم های موردنیاز استان وارد سیلوها و مراکز ذخیره بلندمدت گندم شده است، بیان کرد:  باقی مانده گندم های مورد نیاز با آهنگ قابل قبول در حال انتقال از بنادر به مراکز ذخیره سازی یاد شده می باشد و تمام سیلوها و مراکز به طور فعال در حال تحویل گیری وذخیره سازی، کالاهای اساسی هستند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید