Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

دریافت سهمیه سوخت سم پاش ها منوط به اخذ معاینه فنی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کالیبراسیون 1950 دستگاه سمپاش پشت تراکتوری بوم دار در این شهرستان خبر داد و گفت: کالیبراسیون سم پاش ها تا نیمه اسفند ماه ادامه دارد.

دریافت سهمیه سوخت سم پاش ها منوط به اخذ معاینه فنی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان تصریح کرد: سم پاش ها پس از بازدید و رفع ایرادات احتمالی برگ معاینه فنی دریافت می کنند و ضمن دریافت سهمیه سوخت،  مجوز سم پاشی نیز دریافت خواهند کرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه همه سم پاش ها ملزم به اخذ برگ معاینه فنی هستند، ابراز کرد: صاحبان سم پاش  در مدت زمان باقیمانده ضمن هماهنگی با مسئولین پهنه ها و کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی نسبت به کالیبراسیون سم پاش های خود اقدام کنند و درصورت عدم مراجعه، مسئولیت هر گونه عوارض بعد از سم پاشی به عهده صاحب سم پاش است.

امیریان افزود: در این طرح، وضعیت نازل، فشار سم پاش، مقدار محلول مصرفی، میزان پاشش و وضع عمومی سمپاش‌ها مورد بازبینی قرار می گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، ادامه داد: کالیبره کردن سمپاش‌ها به منظور جلوگیری از اتلاف بی رویه سم و کاهش اثرات سوء آن بر محیط زیست و کاربران سم پاشی، توزیع یکنواخت سموم در مزارع و جلوگیری از گیاه سوزی، کاهش هزینه و مدت زمان لازم برای سمپاشی ضروری است.

این مقام مسئول اضافه کرد: همزمان با کالیبراسیون سم پاش ها، سمپاشی بر علیه علف های هرز بیش از ۹۰ هزار هکتار مزارع شتوی در مرودشت نیز آغاز شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید