Iranian Agriculture News Agency

تولید 1.5 میلیون دلار خاویار در فارس

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از استحصال بالغ بر 850 کیلوگرم خاویار به ارزش 1.5 میلیون دلار در سال جاری در استان فارس خبر داد.

تولید 1.5 میلیون دلار خاویار در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان فارس، علی فلاحی گفت: فارس رتبه اول تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در بین استان غیرساحلی را دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 150 تن گوشت خاویار در فارس تولید شده است، تصریح کرد: انواع ماهیان خاویاری در این استان عمدتا شامل گونه های فیل ماهی، استرلیاد، سیبری و ازون برون است.

به گفته فلاحی؛ در استان فارس سه مرکز پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت تولید سالانه 167.5 تن گوشت و 3.8 تن خاویار فعالیت می کند.

مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در این استان وجود دارد، بیان کرد: این مزرعه مجهز به دستگاه سونوگرافی برای تعیین جنسیت ماهیان پرورشی است.

فلاحی؛ از اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش تلفات و افزایش تولید از طریق افزایش سطح ایمنی زیستی نیز سخن گفت و افزود: این اقدامات شامل اجرای برنامه های مدیریت بهداشتی براساس استاندارد HACCP، استفاده از تقویت کننده سیستم ایمنی زیستی در جیره غذایی ماهیان و کاهش استرس در مزرعه به وسیله بهبود اقدامات مدیریتی می باشد.

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: خاویار استحصال شده و گوشت خاویار به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و به روسیه صادر شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید